Araştırıyorum.
Acaba diyorum, hata yapıyor muyum.
Kur'anı didik didik ediyorum.
Rabbimiz bize Kur'andan başka bir kaynak göstermiş mi diyorum.

Diyorlar ya; rivayetler, alimlerin ictihadı, mezhepler de kaynaktır.
İnkar eden fasıktır, kafirdir falan filan.

Kur'anda bu tezi destekleyen 1 tek ayet yok.

Bu tezi savunan gelenEKçilerin ortaya koydukları delillere bakıyorum, birkaç ayeti cımbızlamışlar, meallerini de kendilerine uydurmuşlar o kadar.

Necm 3. ayeti sunuyorlar, ayetteki vurgu rivayetlere değil, Resule vahyedilen ayetlere.

Haşr 7. ayeti sunuyorlar mevzu ganimetler.

Resule itaat ayetlerini sunuyorlar, Resul elçi demektir, Allahın elçisidir. Allahın elçisi Allahın mesajlarını iletir. Resule itaat Resul'un tebliğ ettiği o mesajlara /ayetlere itaattir.

Kaldı ki Nebimize de "yalnız vahye uyması, emrolunduğu gibi dosdoğru olması" emredilmektedir.
Ahzab 1/2
Hud 112

Rabbimiz asla kendinden başka kimseye din adına hüküm koyma yetkisi tanımaz.
Kimse vahye ekleme, çıkarma yapamaz.

Ne zaman Nebi'ye, vahiy inmeyen bir konuda bir şey sorulsa vahiy gelmiş," sana .... soruyorlar, de ki" denerek hüküm bildirilmiş, Nebi'ye inisiyatif verilmemiştir.

Sana haram aydan soruyorlar, de ki:(2/217)
Sana infakı soruyorlar, de ki:(2/215)
Sana içki, kumardan soruyorlar, de ki:(2/219)
Sana yetim hakkını soruyorlar, de ki:(2/220)
Sana ay halini soruyorlar, de ki:(2/222)
Sana helal, haramı soruyorlar, de ki:(5/4)
Sana kıyameti soruyorlar, de ki:(7/187)
Sana ganimetleri soruyorlar, de ki:(8/1)
Sana azabı soruyorlar, de ki:(10/53)
Sana ruhtan soruyorlar, de ki:(17/85)
Sana Zülkarneyn'i soruyorlar, de ki:(18/83)
Sana hesap gününü soruyorlar, de ki:(51/12)

De ki...
De ki...
De ki...
...
Liste uzayıp gider...

Görüldüğü üzere Kur'an, en ince detaylara bile değinmekte, hükmünü kendi vermekte,
Ne zaman Nebimize bir konu sorulsa
Veya Nebimizin hüküm bildirme ihtiyacı doğsa vahiy yetişmekte,
''DE Kİ'' hitabıyla açıklanıp bildirilmektedir.

BİZ SANA, insanlar arasında Allah’ın gösterdiği gibi hükmedesin diye, gerçek bir amaca mebni olarak bu kitabı indirdik; sakın hainlerin savunucusu olma! Nisa 105

Hal böyle iken; Kur'an eksiktir mantığıyla rivayetlerle tamamlamaya yeltenmek, Nebi ve ulemayı da hüküm tayin edici görmek onları Allah'a ortak etmektir, şirk'tir.

Kaynağı Kur'an olmayan her dini öğreti bidattır.
Dinin tek kaynağı KUR'AN'dır.
Rabbimizin bizi yalnız KUR'AN'dan sorumlu tutması iddiamız için yeterli bir ispattır.

ALLAH;
Haklarında hiç bir delil indirmediği şeyleri
O'na ortak koşmamızı,
Ve Allah hakkında bilmediğiniz şeyleri söylememizi haram kılmıştır.
Araf 33

Daha fazlası için
Lütfen Kur'anı anlayarak okuyun.